• E-urząd - system Epuap
  • Biuletyn Informacji Publicznej

Rodzicielstwo bez barier

Nazwa oraz moduły kampanii

Pomysłodawcą nazwy kampanii "Rodzicielstwo bez barier" jest Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Wykorzystywanie nazwy wymaga zgody autora.

Kampania „Rodzicielstwo bez barier” jest pierwszym w kraju innowacyjnym zobrazowaniem faktu, że osoby niepełnosprawne ruchowo, niewidome czy niesłyszące są równoprawnymi matkami i ojcami.

Wszystkie moduły kampanii (wystawa, spoty TV oraz cykl reportaży i audycji radiowych) ukazują rodzicielstwo osób niepełnosprawnych w kategorii spełnienia, świadomych wyborów, a przede wszystkim zdolności i prawa do posiadania szczęśliwej rodziny, bo mniej sprawni fizycznie rodzice nie są niepełnosprawni w swej odpowiedzialności, czy miłości do dziecka.

Prezentowana wystawa ilustruje sceny z życia 24 kujawsko-pomorskich rodzin, w których przynajmniej jedno z rodziców boryka się z niepełnosprawnością. Mimo trudności społecznych i osobistych barier, które muszą pokonać, sprawdzają się w roli rodziców, świetnie radzą sobie z wychowaniem dzieci. Każda z plansz ukazuje szczęśliwą rodzinę, bo niepełnosprawność nie generuje barier w kwestii rodzicielstwa. Tu najważniejsza jest miłość, akceptacja i oddanie tworzące niezwykłą więź między dzieckiem a rodzicem.

Organizatorem kampanii jest Województwo Kujawsko-Pomorskie. Kampania wpisje się w art. 8 związany z podnoszeniem świadomości społecznej, art. 23 dotyczący poszanowania życia rodzinnego i domowego oraz art. 25 porusząjący tematykę zdrowia Konwencji ONZ o Prawach Osób Niepełnosprawnych (PDF) (253 KB).

W skład kampanii wchodzą: wystawa  plansz; spoty telewizyjne, audycje, reportaże radiowe, warsztaty dla rodzin z niepełnosprawnością

Jest to innowacyjny projekt na skalę krajową, pokazujący, że niepełnosprawni rodzice mogą być i są wspaniałymi rodzicami. Wszystkie moduły kampanii ukazują rodzicielstwo osób niepełnosprawnych w kategorii spełnienia, świadomych wyborów,
a przede wszystkim zdolności i prawa do posiadania szczęśliwej rodziny, bo mniej sprawni fizycznie rodzice nie są niepełnosprawni w swej odpowiedzialności, czy miłości do dziecka.

Wystawa prezentowana będzie w plenerze w Inowrocławiu, Grudziądzu, Ciechocinku, Włocławku, Bydgoszczy oraz w Toruniu.

logotyp kampanii

Postać, rodzic na wózku – symbolizuje osobę, która pomimo kłopotów z niepełnosprawnością jest szczęśliwym rodzicem, trzymającym na kolanach swoje ukochane dziecko, wznoszące do góry swoje ręce, w radości. Serce scalające dwoje kochających się ludzi.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Reprodukowanie, kopiowanie, wykorzystywanie zarówno w całości, jak i w części wymaga zgody autora.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Reprodukowanie, kopiowanie, wykorzystywanie zarówno w całości, jak i w części wymaga zgody autora.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Reprodukowanie, kopiowanie, wykorzystywanie zarówno w całości, jak i w części wymaga zgody autora.

Patronat medialny

Uprzejmie informujemy, że Telewizja Polska S.A. Oddział w Bydgoszczy zdecydowała o objęciu patronatem medialnym kampanii społeczno-informacyjnej pn. "Rodzicielstwo bez barier"

Wszelkie prawa zastrzeżone. Reprodukowanie, kopiowanie, wykorzystywanie zarówno w całości, jak i w części wymaga zgody autora.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Reprodukowanie, kopiowanie, wykorzystywanie zarówno w całości, jak i w części wymaga zgody autora.
utworzono: 2016-04-05 10:38 przez: admin
wyedytowano: 2019-02-06 12:05 przez: admin
aktywne od dnia: 2016-04-05 10:35
ilość odsłon podstrony: 11964
Strona główna
Mapa serwisu
Kanał RSS
Dostępność - informacje